DÉCISIONS MARKETING – N°101
Sommaire / n°101 Janvier-Mars 2021 – Contents / #101 January-March 2021
Editorial
* Le défi international des revues académiques : le cas de la revue Décisions Marketing
The international challenge for academic journals: The case of Décisions Marketing
Michel G. et Collin-Lachaud I.
Marques / Brands
* Les réseaux sociaux : un nouveau support d’expression du temps infini des marques de luxe
Social networks: a new medium for expressing the infinite time of luxury brands
Zeitoun V. et Veg-Sala N.
* Comment communiquer l’action par la sonorité des noms de marques ?
How to project action through the sound of brand names?
Khenfer J. et Cuny C.
Marketing relationnel / Relationship Marketing
* Comment construire une relation de qualité avec une clientèle d’artisans et commerçants ? Une analyse tétraclasse
How to build good relationship quality with artisan and shopkeeper customers: A tetraclass analysis
Julienne E. et Llosa S.
Marketing alimentaire / Food Marketing
* Bien manger et ne pas gaspiller la nourriture, une question d’organisation ?
Healthy eating without wasting food: is it simply a question of organisation?
Dyen M., Sirieix L. et Costa S.
Marketing social / Social Marketing
* Comment collecter des fonds à l’université auprès des alumni : état de l’art et étude qualitative sur l’attachement des anciens étudiants
How to Raise Funds from Alumni: State of the art and qualitative study on former students’ attachment to their university
Cerio E. et Rieunier S.