Collection | Économie et société | Business Science Institute

DOCTORS ADVISING DOCTORAL STUDENTS

Study tips for doctoral students from doctoral graduates

This book contains advice offered by Executive DBA graduates to students, and in particular those who are working in parallel to their doctoral education. It is divided into seven parts, with short but detailed chapters that give guidance on how to successfully complete the different stages of the doctoral process.  Each chapter follows the same structure: 1) a specific question that typically might be raised by a doctoral student is presented, 2) a few key words are given to describe the content of the chapter, 3) a specific piece of advice is discussed in the body of the text. At the end of the book, we present some suggested background reading that may help the doctoral student to explore the topics covered in the chapters in greater depth.

This book results from a series of meetings that take place each year during the International Week organised by Business Science Institute in Luxembourg. Since 2016, graduates from Business Science Institute have been meeting DBA students during workshops to share their knowledge and experiences of the doctoral journey. From this initiative, two observations can be made. On the one hand, DBA student-managers seek to understand the mechanisms of research in order to produce knowledge from their considerable professional experience. On the other hand, after completing their thesis, DBA graduate-managers seek to pass on the knowledge produced through their doctoral research. This mainly involves sharing it with their professional network, for example through specialist publications, seminars or media appearances. Their desire to disseminate knowledge was indeed the driving force behind the writing of this pioneering book.

Also available in french : LES DOCTEURS CONSEILLENT LES DOCTORANTS

En voir plus

Fiche technique

Titre
DOCTORS ADVISING DOCTORAL STUDENTS
Date de parution
30 octobre 2021
Nombre de pages
228
ISBN
978-2-37687-532-1
Type
Broché
Noir
Format
140 x 220
Thème
Guide pratique / Dictionnaire
Collection
Économie et société

Auteurs

CEDRIC BAUDET

CÉDRIC BAUDET

Professeur et chercheur

Cédric BAUDET est Professeur ordinaire à la Haute école de gestion Arc à Neuchâtel (Suisse) – HES-SO, chargé de cours à l’Université de Genève et chercheur associé au Business Science Institute.

Ses recherches portent sur le management de projet, sur le management des systèmes d’information ainsi que sur des aspects méthodologiques de la recherche.

Il est l’auteur d’ouvrages, de chapitres d’ouvrages, d’articles et de communications scientifiques.

Cédric Baudet est porteur d’un B. Sc. en informatique de gestion (HES-SO), d’un master en business administration (Université de Genève), d’un doctorat en business administration (Business Science Institute) et d’un doctorat en sciences de gestion (Université de Lyon). Avant sa carrière académique, Cédric Baudet a travaillé une quinzaine d’années dans des institutions où il a occupé diverses fonctions dans la conception de logiciels, dans la direction de projets et d’équipes.

Cédric Baudet is full professor at the Arc School of Management in Neuchâtel (Switzerland) // HES-SO, a lecturer at the University of Geneva and a research associate at Business Science Institute.  His research focuses on project management, information systems management and methodological aspects of research, authoring books, book chapters, articles and scientific papers in these areas.  Cédric holds a BSc. in Business Information Technology (HES-SO), a Master’s degree in Business Administration (University of Geneva), a Doctorate in Business Administration (Business Science Institute) and a PhD in Management Sciences (University of Lyon).  Prior to his academic career, Cédric worked for fifteen years in institutions where he held various positions in software design, project management and team management.

Dans le même thème

Guide pratique / Dictionnaire
Boostez votre impact personnel

BOOSTEZ VOTRE IMPACT PERSONNEL

DIDIER BURGAUD
Dans un monde où le besoin de sens est exacerbé, il est plus que jamais nécessaire de convaincre, « d’embarquer » ses parties prenantes, d’exercer un impact positif sur son environnement professionnel. Les objectifs sont divers : gagner en rayonnement vis-à-vis de la hiérarchie, inspirer les équipes pour garantir l’adhésion…
Guide de l'antifragilité

GUIDE DE L’ANTIFRAGILITÉ

SOUFYANE FRIMOUSSE
Les cygnes noirs, ces événements imprévisibles, irréguliers et aux conséquences inimaginables, se multiplient et invitent à vivre la complexité. Face à ces phénomènes, la plupart des dispositifs managériaux et les réponses émergentes ne font qu’étendre le règne de l’incertitude. Il convient donc de prendre des mesures innovantes pour réduire leur…
Math pour filières commerciales

MATHÉMATIQUES POUR FILIÈRES COMMERCIALES

CLEMENT AMZALLAG
Cet ouvrage a pour but de détailler les notions abordées dans les enseignements mathématiques des Bachelors Universitaires de Technologie et des Brevets de Technicien Supérieur à vocation technicocommerciale (TC, GEA…) et de faire acquérir au lecteur une culture générale mathématique adaptée à l’insertion professionnelle dans les métiers liés au commerce.…
Toute la thématique