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MANAGING CAREERS AT MICHELIN

A Three Star*** Career Guide

At a time of increasing debate over the advantages of careers in big companies, here is a view from the inside of what takes place at Michelin. This legendary company, renowned throughout the world but still with a strong family grass-roots identity, is a career management model.
More than a book about a company, this is an outstanding example of career management in practice, with its methods and tools, its successes as well as its disappointments. This approach to career management goes far beyond short term operational needs. It gives pride of place to each person’s individual qualities and potential to develop, including internationally.
In addition to an explanation of the “Michelin model”, the authors give their personal, often humorous angles on essential questions facing senior management and HR directors in large and mid-size companies:
•  How to attract and retain the best people?
• How to share company values?
• How to encourage employees to express and develop all their potential?…
And every employee will find advice on a wide range of career issues and personal concerns:
• To get on, should I change companies or stick with one?
• How to change career direction, how to construct an international career path?
• How to progress at the right pace, to reach my personal peak, and preserve my work-life balance?…
Both authors spent 35 years at Michelin, and are perfect illustrations of their subject matter: successful, varied international careers, finishing up working together at company headquarters responsible for senior management careers worldwide.

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Fiche technique

Titre
MANAGING CAREERS AT MICHELIN
Date de parution
1 septembre 2011
Nombre de pages
472
ISBN
978-2-84769-301-0
Type
Broché
Noir
Format
140 x 220
Thème
RH / Compétences / Coaching
Collection
Vie professionnelle

Auteurs

DUKE Alan

Alan Duke est d’origine anglaise et diplômé en théâtre français, il a été recruté par Michelin comme professeur d’anglais. Professionnel des RH avec 35 ans d’expérience, tant aux Etats-Unis qu’au Royaume-Uni et en France, accédant au poste de chef du Personnel pour l’Europe. Il rejoint ensuite cette même équipe de gestionnaires internationaux et devient simultanément le premier responsable de la Diversité pour le Groupe. Maintenant jeune retraité (2005) et Anglo-Auvergnat confirmé, il cultive son jardin à Orcet, charmant village situé à 15 km de la capitale du pneu.

Alan DUKE is British and studied classical French theatre before joining Michelin to teach English. He spent time in production and more than thirty years in HR management in USA, UK and France where he was appointed Head of Personnel for Europe. He then joined the international career management team where he donned a second hat as the Group’s first Diversity Director. Retired since 2005 and a confirmed Anglo-Auvergnat, he cultivates his garden in Orcet, a charming village about 15 km from the capital of the pneumatic tyre.

BOULANGER Alain

DANIEL BOULANGER

Ingénieur métallurgiste, a débuté chez Michelin par un parcours Qualité de dix-huit ans, successivement en France en Allemagne et aux Etats-Unis, qui l’a conduit aux fonctions de Directeur Qualité pour l’Amérique du Nord.  Après un passage en filiale à la Supply-Chain, il deviendra responsable du recrutement du Groupe avant de rejoindre l’équipe des gestionnaires internationaux de Michelin.  Vivant de nouveau à Clermont-Ferrand depuis quinze ans, à quelques encablures (radiales) de la place des Carmes, il passe depuis 2007 une douce retraite à voyager à travers le monde comme un bon Auvergnat d’adoption.

Daniel BOULANGER is French, a metallurgist, and spent eighteen years in Quality management in, where he became Quality Director for Michelin North America. After a period in charge of the Supply Chain for a subsidiary company, he was appointed Head of Recruitment for the Group before joining the same international career management team. He lives in Clermont-Ferrand, only a (radial) tyre’s throw from Michelin HQ on the Place des Carmes. Since retiring in 2007, he spends most of his time travelling the world under a recently acquired Auvergnat passport.

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