Collection | Vie professionnelle | Pratiques d'entreprises

THE ART OF WELCOMING

A professionally orientated approach for the hospitality and tourism industry

This book can be considered a study aid for improving service quality within a company. It is aimed at any person or business wishing to attain a higher level of quality when in contact with customers and suppliers.

When you work in the hotel industry you are often doing so under pressure. Combine this with the fact that the tourism sector is a vital component of French industry, as it is for most other nations of the world, and it is clear that employees need advice and support. However, there are very few books on the subjects of skills and expertise.

This book, which takes an original approach to the subject, aims to redress the balance.

This approach encompasses both the theoretical aspects – so as to explain the concepts and techniques needed for success in the industry and to promote continuous development of your skills – and the practical aspects, using real situations to illustrate the difficulties you will face. A variety of exercises will help you to boost your confidence when faced with such scenarios.

You will find this book a real help when trying to improve your skills in a particular area. At the end of each chapter you will find a selection of words and phrases in English and French which you will need to remember, as well as a series of role playing exercises which you can practice alone or in a group.

En voir plus

Fiche technique

Titre
THE ART OF WELCOMING
Date de parution
19 septembre 2013
Nombre de pages
322
ISBN
978-2-84769-525-0
Type
Broché
Noir
Format
140 x 220
Thème
Marketing / Vente / Distribution
Collection
Vie professionnelle

Auteurs

DOGOR DI NUZZO Béatrice

BÉATRICE DOGOR DI NUZZO

Docteur en Sciences de Gestion, elle enseigne à l’Université de Nice Sophia-Antipolis ainsi qu’au sein du groupe Sup de CO La Rochelle.
Son parcours universitaire et professionnel atypique (Master en Marketing, Master recherche management ; Docteur en Sciences de Gestions ; Enseignante en Marketing, Management, Stratégie, Hôtellerie ; Directrice d’hôtels de Luxe ; Responsable agence de voyage), lui permet de mettre en exergue les bonnes pratiques qu’elle a pu rencontrer.

 

Since finishing her Doctorate in Management Sciences, Beatrice has used her educational and professional experience to advise on the best-practises required for working in the hotel and tourism industries, and the pit-falls to avoid. Among her qualifications and previous positions she holds Masters in both Marketing and Management Research, she has taught Marketing, Management, Strategy and Hospitality and has worked as the manager of a luxury hotel and as a travel agency executive. She currently lectures at the University of Nice, Sophia-Antipolis, and at Sup de Co in La Rochelle.

Dans le même thème

Marketing / Vente / Distribution
Santé consommation et marchés

SANTÉ, CONSOMMATION ET MARCHÉS

HÉLÈNE GORGE
La marchandisation et la managérialisation des soins ne cessent de questionner et d’inquiéter à la fois les acteurs au cœur du système de soins, tels que les professionnels de santé, mais aussi les gestionnaires. Ces derniers se saisissent progressivement des difficultés issues de transformations rapides dans le secteur de la…
conso sous contrainte

LA CONSOMMATION SOUS CONTRAINTE

DOMINIQUE DESJEUX | PHILIPPE MOATI
Autour des années 2000, avec l’émergence de la Chine, le futur est devenu en 20 ans un monde exotique à découvrir, un monde instable, sans point de repère évident et pour lequel les outils disciplinaires traditionnels de son exploration se révèlent peu adaptés. La crise sanitaire va remettre au goût…
Marketing social et nudge

MARKETING SOCIAL ET NUDGE

KARINE GALLOPEL-MORVAN | DOMINIQUE CRIE
Cet ouvrage s’inscrit dans l’engouement et les débats actuels relatifs à la mobilisation du marketing social et du nudge pour faire changer les comportements de santé des individus. Il rassemble les expériences, opinions et théories mobilisées et vécues par 88 spécialistes nationaux et internationaux (France, Grande-Bretagne, Espagne, Suisse, Belgique, États-Unis…
Toute la thématique