THE INNOVATION PROCESS

How Knowledge is Generated

The book offers insights and strategies to help companies and managers generate and manage knowledge, enabling the successful implementation of innovations and digitalization projects. It outlines the customer and employee engagement activities necessary to transform information into actionable knowledge.

By addressing the pragmatic applicability of the innovation process for fostering a growth mindset and customer centricity, the book emphasizes that information becomes knowledge only when sorted and given context and made usable by the company.

Developed using case studies and interviews from the financial services, life sciences, and technology industries, the book introduces a pragmatic innovation process and knowledge generation framework. It presents seven practical guidelines to support managers in achieving their innovation goals.

En voir plus

Fiche technique

Titre
THE INNOVATION PROCESS
Date de parution
29 juillet 2024
Nombre de pages
216
ISBN
978-2-38630-112-4
Type
Broché
Noir
Format
140 x 220
Thème
Management / Organisation / Stratégie

Auteurs

STEFAN LETTIG

Stefan LETTIG is a renowned expert and author in innovation processes and knowledge management, specializing in business model transformation, enterprise and IT architecture, and digital ecosystems. With over 19 years of experience, Stefan has built and managed high-performance, scalable enterprise and IT infrastructures. His career spans various industries, including financial services, life sciences, and technology, marked by significant achievements.

He holds a Doctor of Business Administration in Innovation Process from Business Science Institute and iaelyon School of Management, Lyon, where he focused on the routinization of the innovation process.

Dans le même thème

Management / Organisation / Stratégie

LES GRANDS AUTEURS EN PSYCHOLOGIE ET…

PATRICK GILBERT | ÉMILIE VAYRE
La psychologie constitue une ressource importante pour les sciences de gestion et du management. En consultant les manuels de stratégie, de marketing, de systèmes d’information ou de GRH, on s’en convaincra facilement. Pourtant, les auteurs à l’origine de ces apports demeurent encore mal connus. Pour réparer cet oubli, cet ouvrage rend compte, au travers d’un large…

LES GRANDS AUTEURS EN GESTION DES…

FRANÇOISE CHEVALIER | CLOTILDE CORON | HUGO GAILLARD | EWAN OIRY
En s’appuyant sur leurs travaux et expertises, 59 enseignants-chercheurs francophones vous proposent une vue d’ensemble de la gestion des ressources humaines à travers 46 « Grands auteurs ». Véritable cartographie de la GRH, cet ouvrage explore ce champ en quatre étapes : 1. les fondations d’une discipline carrefour, entre sociologie,…

LE BUSINESS MODEL EN RADIOLOGIE POUR…

QUOC DUY VO
Depuis la première radiographie initiée par Wilhelm Röntgen le 8 novembre 1895, la radiologie a fait d’énormes progrès avec l’avènement de l’échographie, du scanner et de l’IRM. Cette spécialité est devenue indispensable en médecine mais doit faire face à de multiples menaces telles que l’instabilité politique qui pèse sur les…
Toute la thématique