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AUTOMATISATION DES SERVICES : De la technologie au marketing (Décisions marketing - N°14)

7 pages

Auteurs : Jean-Paul FLIPO


La présente revue «Décisions Marketing» a beaucoup traité, depuis sa création, des outils nouveaux du marketing basés sur les technologies de l’information. Dans l’ensemble, ceux-ci ont été examinés sous l’angle des utilisations possibles par les professionnels, ce qui donne en général à ces derniers des possibilités d’investigations et d’actions marketing inconnues auparavant. 


AUTOMATISATION OF SERVICES : A SHIFT FROM TECHNOLOGY TO MARKETING 

Indeed, new automated technologies have proved to be useful for the commercialisation of mass services. However, service companies are not so satisfied with the way automated services are currently used by consumers. The main origin for this gap is a sort of internal mismatch which has existed traditionally between the technological systems designers, and the marketing managers : the former have tended to ignore the latter. A survey conducted amongst consumers of two categories of mass services, banking and railway transportation, shows that this period of nquestioning consideration for new technologies is over : clients expect now the right tools at the right place, which are truly service-orientated, customer-friendly. Based on this evolution, marketing managers must now integrate these new tools into a fine-tuned distribution policy for the whole service offering. 

15,00 €
Revue Décisions marketing
Numéro Décisions marketing - N°14
Date de parution 1998
ISSN 0779-7389
Nombre de pages 106 pages
Format 210 x 297 mm

Autres articles du numéro :

LE MARKETING PERTURBÉ DU FABRICANT

Auteur(s) : Christian DUSSART

5 pages

15,00 €

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