Collection | Économie et société | Societing

QUALITATIVE RESEARCH & CREATIVITY

How can qualitative studies meet the challenges posed by new communications technologies and changes in consumer behaviour and attitudes? What is the impact of neuroscience research, the internet, social networks, emerging communities – of current and future scientific, technological and societal changes – on our methods?

In an ever changing world, how to analyse and optimize a marketing or publicity project, a product or a brand strategy – how to create new concepts, new insights, and how to complete these tasks, internationally, under tighter deadlines and increasing budget constraints?

This book aims to answer these questions by rethinking the foundations of the qualitative discipline, and by presenting recent developments in its methodology, practices and techniques. More than a mere manual, it offers a practical source of inspiration for qualitative studies and for marketing.

Egalement disponible en français : Les études qualitatives

En voir plus

Fiche technique

Titre
QUALITATIVE RESEARCH & CREATIVITY
Date de parution
6 novembre 2015
Nombre de pages
288
ISBN
978-2-84769-713-1
Type
Broché
Noir
Format
140 x 220
Thème
Marketing / Vente / Distribution
Collection
Économie et société

Auteurs

GUELFAND Georges

GEORGES GUELFAND

Managing Partner de Happy Thinking People France, société d’études qualitatives internationale. Expert reconnu des études qualitatives, il a obtenu en octobre 2013 l’Excellence Award ESOMAR « for standards of Performance in Market Research ».

De formation littéraire, psychanalytique et scientifique, il a notamment été co-fondateur d’Insight, Directeur Général Associé chez IPSOS, et Directeur Général de Synovate France.

Intervenant en Université et Ecoles de commerce, il est membre fondateur du Centre International d’études et de Recherches Transdisciplinaires.

Il a publié des recueils de poésie, de nombreux articles dans les revues professionnelles et deux ouvrages sur les groupes de créativité et sur les techniques projectives.

Dans le même thème

Marketing / Vente / Distribution

LE MARKETING À L’ÈRE DE LA…

JEAN-BAPTISTE WELTÉ | ISABELLE DABADIE
L’époque est à la sobriété. Face au dérèglement climatique et au gaspillage des ressources, la surconsommation est pointée du doigt. Il faudrait réduire sa consommation et restreindre ses désirs pour préserver les ressources d’une planète au bord de l’épuisement. Le marketing est par conséquent invité à se réformer en cessant…

DÉCISIONS MARKETING – N°112

n°112 Octobre-Décembre 2023 / Numéro spécial « Intelligence artificielle » Editorial L’intelligence artificielle au service de la prise de décision en marketing (Cloarec J., Macé S. et Pauwels K.) Adoption de l’intelligence artificielle par les consommateurs Résistance initiale du consommateur aux technologies autonomes de l’Intelligence Artificielle Médicale : une approche par…

EXPERIENCE AS AN ACADEMIC OBJECT AND…

MARC FILSER | CLAIRE ROEDERER
Over the last forty years, the field of customer experience has been the focus of considerable research, highly diverse perspectives, and numerous managerial applications. Hybrid contexts combining both brick-and-mortar and digital experiential contexts explain this to some degree, so gaining a better understanding of what consumers experience during their customer…
Toute la thématique