QUALITATIVE RESEARCH & CREATIVITY
How can qualitative studies meet the challenges posed by new communications technologies and changes in consumer behaviour and attitudes? What is the impact of neuroscience research, the internet, social networks, emerging communities – of current and future scientific, technological and societal changes – on our methods?
In an ever changing world, how to analyse and optimize a marketing or publicity project, a product or a brand strategy – how to create new concepts, new insights, and how to complete these tasks, internationally, under tighter deadlines and increasing budget constraints?
This book aims to answer these questions by rethinking the foundations of the qualitative discipline, and by presenting recent developments in its methodology, practices and techniques. More than a mere manual, it offers a practical source of inspiration for qualitative studies and for marketing.
Egalement disponible en français : Les études qualitatives
Fiche technique
Auteurs
GEORGES GUELFAND
Managing Partner de Happy Thinking People France, société d’études qualitatives internationale. Expert reconnu des études qualitatives, il a obtenu en octobre 2013 l’Excellence Award ESOMAR « for standards of Performance in Market Research ».
De formation littéraire, psychanalytique et scientifique, il a notamment été co-fondateur d’Insight, Directeur Général Associé chez IPSOS, et Directeur Général de Synovate France.
Intervenant en Université et Ecoles de commerce, il est membre fondateur du Centre International d’études et de Recherches Transdisciplinaires.
Il a publié des recueils de poésie, de nombreux articles dans les revues professionnelles et deux ouvrages sur les groupes de créativité et sur les techniques projectives.